Normal_app__hand__mobiele_telefoon

In juni 2018 werd het patiëntenportaal Mijn Ommelander gelanceerd. Patiënten van het Ommelander Ziekenhuis kunnen in Mijn Ommelander hun afspraken en uitslagen bekijken en hun persoonlijke gegevens bekijken en deels wijzigen. Een digitaal patiëntenportaal past helemaal in een tijd waarin steeds meer mensen zaken online regelen.

Het Ommelander Ziekenhuis vindt het belangrijk dat patiënten inzage hebben in hun gegevens, afspraken en medisch dossier. “Dankzij online inzicht in de eigen medische gegevens, kan een patiënt zich (nog) beter voorbereiden op een gesprek, is hij beter geïnformeerd over zijn gezondheid en stimuleren we de regie over het eigen zorgproces. Zorgverleners kunnen een patiënt verwachten die beter in staat is om mee te denken en beslissen in behandeltrajecten”, vertelt adviseur patiëntenparticipatie en –communicatie Dennis de Vries.
 

Betere voorbereiding

“Dankzij een betere voorbereiding kan je gesprek met een zorgverlener korter worden en daarnaast is het fijn dat je na je gesprek een uitslag kunt teruglezen. Soms denk je namelijk dat je iets goed hebt onthouden maar was het toch net even anders. Daarnaast is het fijn dat patiënten hun afspraken in Mijn Ommelander kunnen zien, omdat we op die manier iets minder afhankelijk zijn van de postverzending. Een brief over een afspraak kan vertraging oplopen of zelfs verkeerd worden bezorgd of zoek raken”, vertelt adviseur patiëntenparticipatie en –communicatie Dennis de Vries.