Normal_app

Het Ommelander Ziekenhuis Groningen heeft een app gelanceerd waarop mensen veilig vragen kunnen stellen aan het ziekenhuis of hun eigen zorgverlener. Dat meldt RTV Westerwolde.

De app ‘BeterDichtbij’ is gratis en goed beveiligd. Het Ommelander Ziekenhuis is een van de eersten in het land die de app in gebruik neemt. Vragen die mensen stellen via deze app zijn niet toegankelijk voor anderen. Een ander voordeel is dat mensen de antwoorden die ze krijgen rustig kunnen nalezen, zodat er geen informatie wordt vergeten, zoals in mondelinge gesprekken.

Albert Koeleman, voorzitter van de Raad van Bestuur van het Ommelander Ziekenhuis, zegt dat de app bedoeld is om de kloof tussen het ziekenhuis en de patiënten te verkleinen. Mensen moeten op elk moment van de dag hun vraag kunnen stellen, zonder daarbij eerst af te reizen naar het ziekenhuis. Die vragen kunnen gaan over allerlei (praktische) onderwerpen. Voor alle mensen in Noordoost Groningen is de app vanaf deze week gratis te downloaden

De app wordt bovendien getest onder patiënten van een aantal specifieke vakgroepen. Patiënten worden hiervoor uitgenodigd en kunnen vervolgens direct contact opnemen met hun zorgverlener over hun ziekte, gezondheid en de behandeling. Door het testen wordt gekeken hoe succesvol de app is en wat er verbeterd moet worden. Bij positieve resultaten zal de app volgend jaar waarschijnlijk worden uitgebreid.

Door: Redactie Nationale Zorggids